Новини

Євген Деркач: «У тих будинках, де рівень оплати послуг керуючої компанії вище, обсяг запланованих та виконаних робіт збільшується»

Євген Деркач: «У тих будинках, де рівень оплати послуг керуючої компанії вище, обсяг запланованих та виконаних робіт збільшується»

Директор «Місто для людей Запоріжжя» Євген Деркач відповів на запитання стосовно тарифів, які найчастіше надходять на «гарячу лінію» компанії.

1 листопада 2017 року компанія «Місто для людей Запоріжжя» розпочала обслуговувати 1140 житлових будинків загальною площею 3,5 млн. кв.м в Олександрівському та Південному мікрорайонах, а також правобережну частину Дніпровського і Хортицького районів Запоріжжя. Повноваження на обслуговування житлового фонду Запоріжжя компанія отримала за результатами конкурсу на керуючого багатоквартирних будинків, проведеного виконкомом міської ради. За результатами конкурсу «МДЛ Запоріжжя» перемогла по двох лотах, запропонувавши якісно інший підхід до обслуговування і найменший тариф.

Які складові є ключовими при формуванні тарифу на житлово-комунальні послуги?

При формуванні тарифу ми керуємося чинним законодавством України, а також враховуємо індивідуальні технічні характеристики кожного будинку і перелік послуг, зазначений в конкурсній документації або за погодженням з мешканцями кожного окремого будинку. У нашому випадку ми керувалися переліком послуг, передбачених в конкурсній документації.

Яка складова тарифу, наразі, має найбільшу питому вагу? Яка частка інших складових?

Найбільшу питому вагу в тарифі становить утримання спільного майна багатоквартирного будинку – 46%. Сюди входить прибирання прибудинкової території, прибирання сходових клітин, прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі. Технічне обслуговування ліфтів, технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, центрального опалення та зливної каналізації, а також дератизація, дезінсекція. Обслуговування димових і вентиляційних каналів, технічне обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання.

Другою за розміром складовою тарифу є поточний ремонт – 40%. Ще 12% тарифу іде на оплату послуг з енергопостачання спільного майна багатоквартирного будинку, в тому числі освітлення місць загального користування, підвалів, підкачування води, енергопостачання ліфтів.

Як часто, на вашу думку, доцільно переглядати розмір тарифу?

Переглядати розмір тарифу доцільно як мінімум раз на рік з урахуванням зміни розміру мінімальної заробітної плати та підвищення цін на електроенергію.

За яких умов тариф може бути знижено?

Це непросте завдання, що вимагає комплексного підходу. Так, після виконання поточного ремонту в повному обсязі можливе зменшення цієї статті тарифу.

Зараз ми активно встановлюємо енергозберігаючі світильники, щоб в майбутньому зменшити споживання електроенергії на освітлення місць загального користування. До того ж це дає можливість знизити споживання електроенергії, а заощаджені кошти направити на поточні ремонти, які необхідно робити в абсолютно всіх без винятку будинках.

Ще одна можливість – зміна переліку послуг, що надаються, і періодичності їх виконання при укладенні індивідуального договору з мешканцями. Але тут ми ведемо активну комунікацію зі споживачами, адже відмова від певних послуг, наприклад, поточних ремонтів, може привести до поганих наслідків і просто наближає колапс в будинку – занадто довго не виконувались навіть мінімальні роботи. До того ж є перелік обов’язкових послуг, без яких нормальна життєдіяльність будинку просто неможлива.

У разі, якщо компанія отримала в управління житловий будинок в поганому стані (зношені мережі, тривала відсутність ремонту місць загального користування, ін.) Скільки знадобиться часу, щоб привести його до ладу?

Все залежить від рівня оплати населенням послуг з утримання будинку. При стовідсотковій оплаті протягом року ми можемо привести будинок в нормальний стан. Власне кажучи, ми до цього прагнемо, адже наша мета впорядкувати весь житловий фонд Запоріжжя, який знаходиться у нас в обслуговуванні.

Спочатку ми всебічно обстежуємо будинок, складаємо дефектну відомість, а на її основі план робіт. Розпочинаємо роботи з мереж, при їх заміні може відбуватися незначне руйнування конструктиву будинку, далі – заміна інженерних та електромереж, і на завершення ремонтуються під’їзди, дахи, проводяться заходи по енергозбереженню.

Як неплатежі за комунальні послуги відображаються на роботі обслуговуючих компаній?

Однією з умов участі в конкурсі була наявності у підприємства статутного капіталу, який забезпечить безперебійну роботу протягом 2 місяців. На сьогодні ми надаємо послуги і виконуємо роботи в межах коштів, що надходять від населення за вже надані послуги. Очевидно, що в тих будинках, де рівень оплати послуг керуючої компанії вище, обсяг запланованих та виконаних робіт збільшується.

Ми аналізуємо рівень платежів по кожному будинку індивідуально, і складаємо план робіт. Ми регулярно повідомляємо жителів, що неплатежі не дозволяють нам проводити необхідний обсяг робіт. Наприклад, стаття тарифу «поточний ремонт» накопичувальна, і з огляду на питому вагу цієї послуги в тарифі, а це 40%, накопичити кошти на його виконання при високому рівні неплатежів просто неможливо, тому що планові роботи з утримання будинку та прибирання «з’їдають» наявний ресурс.

Прес-служба компанії «Місто для людей»
pr@mdl.com.ua

Довідка: компанія «Місто для людей» розпочала свою роботу в Україні в 2016 році. Наразі компанія обслуговує близько 8 млн. кв. м житла в Запоріжжі, Маріуполі, Кременчуці, Мелітополі та Києві.

 

Читайте також: «Місто для людей Запоріжжя» набирає обертів